reklama

Excuse me, where is the WC?

Toto bola otázka, ktorú som položila niekoľkym ľuďom na Hlavnom námestí počas trhov koncom minulého roka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Keď tak nad tým spätne rozmýšľam, nikdy by ma nenapadlo, že sa toľkí chytia. Moja spoločníčka sa premáhala, aby nevyprskla do smiechu a mne tiež nebolo všetko jedno.

Prvá skupinka na nás podozrivo hľadela a začala medzi sebou viesť rozhovor. Zrejme im vôbec nevadilo, že WC nie je rýdzo anglický výraz a s neochotným výrazom nám ukázali cestu.

Keď sme doobťažovali asi šiestu skupinku trhových nadšencov, kamarátka si vyhliadla malú puberťácku spoločnosť a rýchlo sme sa k nim vybrali. Stáli tam presne tie typy chalanov, kedy si každá baba povie, že asi sa v živote ešte dosť nestrápnila. Ale nám to bolo jedno. Či už za to mohlo to varené červené alebo sme sa utužovali som už neriešila. U týchto svetákov, čo sa s cigaretou v ústach snažili zapôsobiť na akési pipenky, som čakala aspoň nejaký náznak pochybnosti v našu identitu. Opak bol pravdou.

"Excuse me, can you tell me where the WC is?" spýtala som sa žiarivo. Obaja onemeli a prekvapene na nás pozerali. Chvíľu bolo ticho. Potom sa začali akosi ošívať.

"Baby, neviete, kde je tu záchod?" zamrmlal jeden s nervóznym úsmevom. Netušili sme, prečo sú zrazu takí nervózni. Veď im to perfektne s tými babenkami išlo. Dievčatá sa usmiali.

"No, neviem..." povedala jedna, hodila sa chalanovi o rameno a silne sa zachichotala. "Skúste ich zaviesť do Mekáču..." znela chichotavá odpoveď a tak sme sa s týmito dvoma fešis ocitli na ceste k národnému divadlu. Išla som v strede a nevedela som sa zbaviť pocitu, že vybuchnem smiechom a vykašlem sa na celú frašku. Ale nemohla som sklamať svoju kolegyňu.

"So, how do you celebrate Christmas here in SLovakia?" spýtala som sa s predstierane prehnaným prízvukom až to bolo vtieravo vlezlé. Chlapci sa začali ošívať a obzerať si čumila v kanáli.

"Ty kokso, čo sa pýtala?" drhol sa chalanisko cigaretou.

"Ja neviem, ty vole....asi že, čo robíme na Vianoce na SLovensku...." skúšal to druhý a stále sa nervózne obzerali.

"Kokos, čo jej povieš?" zamračil sa opýtaný. Druhý iba mykol plecom. Šak on je feši, on vie.

"We have Christmas tree." povedal boss spokojne.

"Doriti, to nevieš povedať niečo iné?" uškrnul sa jeho spoločník.

"Ja? Veď ty sa učíš 7 rokov po anglicky..." zavrčal feši numero uno.

"Choď do p*** ! Tak sa ich spýtaj odkiaľ sú!" navrhoval vzrušene bejby dva.

"Where are you from?" No, čo by ste povedali?

"From NYC." Vravím s úsmevom. Bolo to ťažké. Slzy som mala na krajíčku.

"Ty vole, odkiaľ?" opýtal sa jeden so smiechom.

"Nevim." odvetil boss a zapaľoval si ďalšiu cigaretu. Našťastie sme už boli pri tom nešťastnom McDonalde a tí dvaja sa zvrtli na opätku a bez akého koľvek slova odkráčali.

Po tomto zážitku som si uvedomila aké nedostatky má naša mládež. Nejaké medzery v angličtine, hoci sa všetci prudko oháňajú faktom, že v škole sa ju učia dlho a dôkladne, že počúvajú anglické texty a pozerajú stupídne americké filmy. Možno by mali redukovať fajčenie, čo by im dopomohlo k výraznému stop v procese ničenia svojich mozgových buniek. Potom by sa aj tá anglina ľahšie učila...

Mc.?" 

Terezka Jurčíková

Terezka Jurčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pesimistická optimistka hladajúca svoj jang s množstvom trapasov a iných duchaplných zážitkov Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu